Realizacja e-sklepu z odzieżą.
Realizacja e-sklepu z odzieżą
Krótko o tym jak realizowaliśmy projekt dla sklepu odzieżowego.
Realizacja sklepu z odzieżą to nie lada wyzwanie. Temat dość powszechny. Sklepów jest wiele ale dobrze przygotowana platforma to podstawa sukcesu w sprzedaży bez zbędnych problemów.
A w skrócie co jest ważne aby zacząć realizację?
Co klient powinien przygotować na pierwsze spotkanie – briefing:
- opis firmy
- charakter sprzedawanych produktów
- ilość produktów i ich rodzaje
- zdjęcia – profesjonalne każdego produktu
- politykę prywatności sklepu, regulamin, regulamin zwrotów itd…
- kolory , swoje obecne logo – pliki graficzne w formacje png , najlepiej psd
- treść regulaminu i polityki prywatności
W tym konkretnym przypadku klient posiadał tylko poszczególne zdjęcia produktów dlatego zawsze oferujemy dedykowaną sesję fotograficzną.
Realizowany projekt jest to sklep z odzieżą importowaną. Dostawców jest wielu. Odbiorcy to lokalna społeczność odbierająca towary w sklepie stacjonarnym oraz klienci z całej Polski zamawiający towary przez internet.
Wybrana platforma to Prestashop z uwagi na mnogość opcji związanych z rabatami i cross-sellem produktów. Platforma daje możliwość dowolnej rozbudowy sklepu w przyszłości bez angażowania znacznych nakładów. Prestashop posiada wiele rozszerzeń: płatnych i bezpłatnych które można bardzo prosto zaimplementować.
Nasze zadania to:
Instalacja, skonfigurowanie platformy, stworzenie indywidualnej grafiki oraz konfiguracja systemów płatności i wysyłki. Na koniec to uwagi klienta i testy.
Co w trakcie?
- briefing z klientem:
ustalamy założenia z klientem takie jak ilość produktów, konfigurację typów/ rozmiarów, funkcje płatności i wysyłki, założenia graficzne - instalacja platformy:
instalujemy na wybranym serwerze platformę sklepową uwzględniając specjalny charakter sklepu - konfigurujemy system płatności (do wyboru jest wiele dostępnych jak: PayU, PayPal, przelewy 24 i inne) – wybieramy przelewy 24 – najniższe opłaty
- konfigurujemy sposoby wysyłki: (do wyboru paczkomaty InPost, DHL/DPD, Poczta Polska i inne) – klient wybrał Pocztę Polską
- uwzględniamy uwagi klientki: implementujemy zaawansowany system wyszukiwania, ustawienie typów produktów takich jak kolory, rozmiary
- testujemy platformę
- przeprowadzamy szkolenie
Na stronie głównej umieściliśmy bannery ze zdjęciami zachęcające do bezpośredniego odwiedzenia promowanych kategorii.
Sklep jest w pełni zautomatyzowany. Klientki robiące zakupy mogą swobodnie przeglądać produkty filtrując je po rozmiarach, kolorach, wzorach i rodzaju. Po wyborze produktu mogą bardzo wygodnie zapłacić przelewem online/ kartą lub gotówka przy odbiorze.
Sklep posiada dodatkowo rozbudowany panel zarządzania sprzedażą – bardzo prosty w obsłudze.
Panel sterowania Prestashop zawiera wiele funkcji – oto niektóre z nich:
• zamówienia w realizacji
• zamówienia zrealizowane
• kwota sprzedaży
• zysk
• zamówienia anulowane
• porzucone koszyki
• kanał komunikacji z klientem
Panel sterowania
Zaawansowany system wyszukiwania produktów
Karta produktu
Podsumowanie
Sklepy z odzieżą to szeroka gałąź stąd konkurencja ogromna. Jest ich chyba najwięcej w internecie dlatego najważniejsza jest oryginalność i przejrzystość. W tym przypadku zastosowaliśmy oryginalny motyw z banerami na stronie głównej, różowe akcenty nawiązujące do logo oraz przejrzysty system wyszukiwania produktów.
Jeżeli mają Państwo pytania odnośnie realizacji internetowego sklepu odzieżowego chętnie odpowiem na pytania: stolaweb@gmail.com