Usługi projektowe i serwisowe dla Wordpress i Presteashop

[vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”Realizacja e-sklepu z artykułami dla zwierząt. Etapy projektu” font_container=”tag:h3|font_size:30px|text_align:center” use_theme_fonts=”yes” css_animation=”fadeInUp” el_class=”no-letter-spacing”][vc_custom_heading text=”Sklep dla zwierząt to wyzwania dotyczące wagi produktów i opcji wysyłki” font_container=”tag:h6|font_size:16px|text_align:center|color:%23b7b7b7″ google_fonts=”font_family:Open%20Sans%3A300%2C300italic%2Cregular%2Citalic%2C600%2C600italic%2C700%2C700italic%2C800%2C800italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal” css_animation=”fadeInUp” el_class=”no-letter-spacing”][vc_empty_space height=”30px”][vc_zigzag color=”custom” el_width=”10″ custom_color=”__USE_THEME_MAIN_COLOR__”][vc_empty_space height=”60px”][vc_column_text]W tym artykule postaram się przybliżyć proces powstawania sklepu internetowego sprzedającego karmę dla psów i kotów.
Przykład jest o tyle ciekawy, że sklep posiada bardzo skomplikowany system obliczania kwoty opłaty za wysyłkę (bardzo skomplikowany ale w rezultacie bardzo prosto rozwiązany).

Jak wspomniałem tematem jest zlecenie wykonania sklepu internetowego dla firmy sprzedającej karmę dla psów i kotów. Firma sprzedaje w małych i dużych ilościach a nawet na paletach.

Briefing z klientem i pierwsze założenia:

Na początku zawsze ale to zawsze spotykam się z klientem aby przeprowadzić krótki wywiad. Rzadko się zdarza, że przeprowadzamy go na odległość.
Dzięki spotkaniu mogę dogłębnie zbadać potrzeby klienta oraz dowiedzieć się jak wygląda w praktyce jego biznes. Jest to ot tyle ważne że pozwala to klientowi zaoszczędzić na rozwiązaniach jakich on używał nie będzie. Skupiamy się tylko na tym co mu będzie potrzebne.

Określiliśmy że:

• sklep będzie posiadał około 1000 produktów.
• produkty są pakowane w pojedyncze paczki
• każdy produkt może mieć kilka wariantów (kolor, skład, waga)
• paczki są wysyłane w większych paczkach po 28kg każdą i za każdą będzie dodatkowo liczona opłata
• jeśli paczki będą zamówione za określoną cenę wysyłka może być gratis lub będzie tańsza
• zdjęcia i opisy produktów dostarcza klient (oferujemy też na prośbę klienta opcję fotografii produktowej)
• każdy produkt w opisie będzie miał informacje ogólne, skład oraz zalecenia żywieniowe
• klient współpracuje z zewnętrzną firmą kurierską – rozważa zintegrować ją ze sklepem
• klient posiada swoją obsługę prawną (nie potrzebuje wsparcia w kwestiach regulaminów i GiODO – o tym w osobnym artykule w dziale prawo)
• klient będzie prowadził okresowe akcje promocyjne na sprzedawane artykuły

Wygląd – rozplanowanie graficzne

Na początku klient otrzymał kilka propozycji układów graficznych na jakich możemy oprzeć sklep.

Wybór jest istotny ponieważ bazując na pre definiowanym układzie wykonanie sklepu jest o wiele tańsze na co namawiamy klientów. Cena spada o kilka a nawet kilkanaście tysięcy złotych. Tyle kosztuje kodowanie od zera nowego układu. Wybrany układ oczywiście będzie zmodyfikowany, pozmieniane kolory, ustawienie produktów, szata graficzna. Finalnie układ jest jedyny w swoim rodzaju a klient nie przepłacał za napisanie programu od zera. Korzystamy wyłącznie z licencjonowanych szablonów najlepszych projektantów. Klient otrzymuje prawa do licencji po realizacji projektu.

Instalacja i konfiguracja środowiska programowego.
Automatyzacja sprzedaży:

Sprzedaż w sklepie będzie w pełni automatyzowana: od wyboru produktu, kliknięcia w kup teraz, podsumowania koszyka, płatność i wysyłkę.
Od strony sprzedającego będzie to informacja o złożonych zamówieniach, płatnościach, możliwości generowania listu przewozowego dla paczki, raporty sprzedaży.
od strony klienta będą to informacje mailowe o: złożonym zamówieniu, przyjętej płatności, realizacji wysyłki, otrzymanie faktury. W przypadku problemów z realizacją zamówienia otrzyma stosowne monity.

 

Konfiguracja wysyłki:

w pozostałych przypadkach

 

Skomplikowany scenariusz, ale rozwiązaliśmy go wykorzystując dedykowane rozwiazanie dla WooCommerce.

Wykorzystaliśmy gotowe rozwiązanie: wtyczkę  Flexible Shipping Pro WooCommerce oferowaną przez WpDesk dającą możliwość rozpisać w tabeli scenariusze wysyłkowe.
Teraz sklep automatycznie będzie wyliczał koszt w zależności od wielkości paczki dla zamówienia. Koszt wdrożenia to kilkaset złotych wraz z roczną licencją na wtyczkę.

Płatność:

Klient będzie mógł zapłacić przelewem/ kartą online lub przy odbiorze osobistym lub za pobraniem.
Do realizacji tych scenariuszy zaimplementowaliśmy funkcję która wyświetla odpowiednie formy płatności w zależności od wyboru formy wysyłki.

Faktury:

Poprzez moduł do wystawiania faktur sklep automatycznie będzie przesyłał fakturę do klienta po dokonanym zamówieniu

Katalog Produktów:

Podzielony na kategorie–> podkategorie

Produkt:
  1. zdjęcia x 3
  2. opis ogólny
  3. opis szczegółowy
  4. dawkowanie
  5. możliwość zadania pytania o produkt
  6. przyciski social media
  7. przycisk porównaj, lista ulubionych
  8. przycisk kup teraz
Promocje na stronie sklepu:
Koszyk:

Podsumowanie zakupów, sumowanie, podliczanie, przejście do kasy
Profil klienta / Konto klienta:
Każdy odwiedzający może założyć swoje konto i będzie miał wgląd do:

Proces zakupu:

Proces zakupowy w pełni zautomatyzowany: klient wybiera produkty do koszyka, klika kup teraz i przechodzi do podsumowania koszyka. Może zrobić zakupy bez rejestracji lub po zarejestrowaniu się w sklepie Następnie wybiera formę płatności i przesyłki. Na każdym etapie otrzyma stosowne powiadomienie mailowe oraz fakturę i rachunek po zakończonym procesie zakupu.

Przedstawienie finalnego projektu do wglądu

Na tym etapie klient zapoznaje się z projektem po skonfigurowaniu wszystkich elementów i przedstawia swoje uwagi.
Uwzględniamy uwagi klienta i rozpoczynamy testy platformy.

Wprowadzenie produktów:

Wprowadzamy produkty jakie uzgodniliśmy z klientem. W przypadku dużej liczby importujemy ją z bazy danych (jeżeli to możliwe) lub importujemy z innej platformy.

Oddanie projektu i szkolenie:

Przekazujemy klientowi dostępy do pulpitu sklepowego  i hostingu następnie przeprowadzamy szkolenie z obsługi.
Po uruchomieniu sklepu klient ma 3 miesiące bezpośredniej pomocy rozruchowej, następnie do 12 miesiąca pomoc dedykowaną, potem jest to pomoc zdalna poprzez email.

Jeśli macie jakieś pytania odnośnie przebiegu realizacji projektów sklepów lub macie projekt, który chcecie omówić piszcie śmiało na kontakt@stolaweb.pl[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]