Czym jest certyfikat SSL dla strony internetowej?

Certyfikat SSL na stronie to konieczność. Czym dokładnie jest?

Po ostatnich zmianach w wytycznych Google strony powinny posiadać certyfikat SSL.

Zainstalowanie protokołu HTTPS jest ważnym z czynników branych pod uwagę w algorytmie wyszukiwarki i ma coraz większe znaczenie. Strona wtedy będzie osiągała wyższe pozycje w wyszukiwarce Google.

6 sierpnia 2014 na blogu Google czytamy: strony z HTTPS, stosujące certyfikat SSL z 2048-bitowym kluczem, otrzymują dodatkowy impuls i szybciej pną się w wynikach wyszukiwarki.

Obecnie wciąż wiele stron nie posiada takiego zabezpieczenia i to jest ten moment aby usprawnić swoją witrynę i wskoczyć na wyższe pozycje. Chodzi o zmianę popularnego protokołu HTTP na HTTPS.

Proces wdrożenia jest różny w zależności od technologii wykonania strony i serwera jaki taki certyfikat udostępnia. Niezbędna jest prawidłowa konfiguracja serwera.

Stronę trzeba odpowiednio dostosować. Ustawić linkowanie ze źródeł operujących na protokole SSL czyli HTTP. Zmiany są konieczne. Google będzie promował wyniki pochodzące z wiarygodnych witryn zawierających wysoką jakość informacji. Google chce mieć pewność, że strony które odwiedzają jego użytkownicy są bezpieczne. Obecnie wpływ HTTPS na pozycje strony w wyszukiwarce jest niewielki, ale będzie sukcesywnie zwiększał się w czasie.

Jest to informacja dla odwiedzającego naszą stronę ,że :

strona jest wiarygodna – właściciel to nie przestępca tylko prawdziwy podmiot.
dane płatności, adres email i inne dane są chronione

Czym jest właściwie ten certyfikat???

to nie tylko zielona kłódka przy adresie:

adres www z certyfikatem ssl

Secure Socket Layer – szyfruje połączenia pomiędzy witryną a odbiorcą – użytkownikiem. Zabezpiecza przed ewentualnymi atakami i kradzieżą danych. Dodatkowo strona jest wiarygodna dla odbiorcy bo aby otrzymać taki certyfikat trzeba uwiarygodnić swoje prawa do witryny. Certyfikat jest przypisany do konkretnego podmiotu. Szczególnie ważne jest to na stronach gdzie zamawiamy płatne usługi zarówno elektroniczne jak i fizyczne produkty.

Są trzy rodzaje walidacji:

  • DV – walidacja domeny – tzw. Domain Validation
  • OV – walidacja orgnizacji – Organization Validation
  • EV – walidacja rozszerzeona – Extended Validation

Aby zdobyć certyfikat to trzeba się uwierzytelnić . Sprawdzana jest domena jak i właściciel, firma. Ważne aby posiadać certyfikat SHA – 256 a nie SHA-1. Kładzie na to nacisk Google.

Obecnie wiele witryn jest usuwanych z wyszukiwarki Google lub dostęp do nich jest zablokowany czerwonym ekranem, który skutecznie może zniechęcić odwiedzających.

Jeśli masz pytania pisz śmiało na kontakt@stolaweb.pl chętnie pomożemy. Naszym klientom zalecamy i proponujemy zainstalowanie takiego zabezpieczenia. W naszych projektach oferujemy certyfikat SSL w standardzie.

W razie pytań piszcie śmiało bezpośrednio do mnie adam.stola@stolaweb.pl chętnie pomogę!